Translate

Postări populare

ciclurile vietii

educativ

Totalul afișărilor de pagină

sâmbătă, 21 ianuarie 2012

Salut , bine v-am regasit

  Astazi am sa vorbesc despre inteligenta in general .Termenul de inteligenta are o dubla acceptiune :
  •  o data ca proces de asimilare si prelucrare a informatiilor variabile in scopul unor adaptari obtime;
  • in alta acceptiune , ca aptitudine rezidand in structuri de operare dotate cu anumite calitati (complexitate, flexibilitate,fluiditate,productivitate), prin care se asigura eficienta conduitei.
    Astfel inteligenta apare ca sistem de insusiri stabile proprii unui individ , are se manifesta prin calitatea actiitatii intelectuale centrata pe gandire .Procesul central al gandirii este stranslegat,chiar imbinat organic cu toate celelalte procese psihice . Astfel se pot aminti mai multi factori ai inteligentei :rationamentul(deductiv si inductiv), memorie , capacitate de calcul , rapiditate perceptiva, rapiditate de operare spatiala , de intelegere a cuvintelor, de fluenta verbala , toti acesti factori impletindu-se .
   In esenta inteligenta se poate defini ca si capacitate de asimilare , adaptare si acomodare in conditii noi , prin restructurare si reorganizare mintala.
   Masura inteligentei este echivalenta cu rata acomodarilor ce permit o buna intelegere si rezolvare de probleme. Empiric , inteligenta se poate evalua dupa randamentul invatarii, dupa usurinta si profunzimea intelegerii si dupa dupa dificultatea si noutatea problemelor pe care individul este in stare sa le rezolve.
   In ultima perioada , tot mai des  se face referire si se discuta despre inteligenta multipla .Asupra acestui aspect voi reveni intr-un articol ulterior .


           Toate cele bune ,
          iubiti-va copiii  !

              Elena Ene









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu