Translate

Postări populare

ciclurile vietii

educativ

Totalul afișărilor de pagină

luni, 5 septembrie 2011

Prima zi de gradinita - integrarea in colectivitate

       Bine v-am regasit ,
   In curand incepe noul an scolar . Odata cu acesta , in afara de bobociide scoala din clasa I , vor incepe si gradinitele sa-si primeasca ,,bobocii" lor .In viata prescolarilor intrarea in mediul de gradinita este debutul in integrarea intr-un mediu social , altul decat mediul restrans al familiei . Desi parintii au impresia ca ai lor copii sunt obisnuiti cu alti copii, din parc , unde se joaca si socializeaza cu alti copii de varsta lor , sau de varste apropiate si nu-si fac probleme privind integrarea in gradinita , crezand ca  aceasta se va realiza cu usurinta ,de regula aceasta impresie este total eronata .In parc , la joaca , copiii sunt alaturi de ei , de parinti ( sau de bunici ) , sunt in raza lor vizuala . Cand sunt adusi la gradinita apare momentul in care ei , copiii , vor fi nevoiti sa ramana acolo , fara parinti .Si , desi locul este primitor , plin de jucarii , de desene din povesti , de copii apare teama despartirii de parinti ,apare sentimentul de abandon , teama ca vor fi lasati acolo .Aici incepe tragedia . Copilul incepe sa planga , prin spiritul de imitatie plang si alti copii veniti tot atunci (si plansul este contagios , suferinta fiind comuna).Pe de alta parte , copiii ,cat sunt de mici , sunt foarte MARI SPECULANTI AFECTIVI . Daca le merge tertipul , preiau controlul ,air parintii se lasa induplecati de plansul acestora si vor suferi si ei la randul lor . Adaptarea in colectivitate de obicei dureaza cam trei saptamani , o luna de zile .Dar evident depinde de la copil la copil .Psihologii au stabilit ca exista mai multe tipuri de adaptare la mediul din gradinita , acesta fiind mediul ,,nou".Astfel exista :
- Adaptarea foarte buna, ce se caracterizeaza prin despartirea fara ezitari de persoana care a adus copilul la gradinita , prin stabilirea de relatii verbale cu educatoarea si cu cativa copii din grupa .
- Adaptarea buna , ce se caracterixeaza prin despartirea fara ezitari de persoana care a adus copilul la gradinita , stabileste legaturi verbale cu educatoarea si cu cativa copii din grupa dar cu o atitudine de expectativa si nu cu atitudine de investigatie .
 - Adaptarea dificila , intermitent tensionata , ce se manifesta prin nervozitate , retinere tacita (de mana) a persoanei insotitoare , dispozitie alternanta , nesiguranta dar si curiozitate fata de ambianta .
- Adaptarea tensionata continua , ce se manifesta printr-o nervozitate de fond , prin retinerea insistenta a persoanei insotitoare , insistente verbale , scancit , plans , prin stabilirea de relatii restranse cu educatoarea si cu ceilalti copii (in limitele stricte ale solicitarilor de moment ) , conduite de abandon evidente .
- Adaptarea dificila ,ce se manifesta prin refuzul copilului de asedesparti de persoana insotitoare ,prin refuzul general de a stabili relatii de comunicare cu toti cei din jur (mutism), prin blocajul curiozitatii si al investigatiei , prin dispozitia tensionata evidenta si continua .
_ Neadaptarea , refuz activ al copilului de a se desparti de persoana insotitoare , negativism , uneori violent , conduite refractare , uneori agresive .
Consider ca aceste informatii vor fi utile pentru cei care sunt parinti , care au avut curiozitatea de a citi aceste randuri si le multumesc pentru interes .

          Cu bine , iubiti-va copiii !!
                                          Elena .

ing_elena_ene@yahoo.com








  


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu